Občinsko redarstvo Skupne občinske uprave je pri nadzoru nad najvišjo dovoljeno hitrostjo motornih vozil na lokaciji Ob železnici v Ribnici zaznalo prekršek storjen z električnim skirojem.
Priznati moramo, da se pri izvajanju pooblastil občinskega redarstva pogosto srečamo s prekrški v cestnem prometu, ki vzbujajo skrb glede prometne varnosti, vendar pa je predmetni prekršek, storjen z e-skirojem, še posebej zaskrbljujoč.
Električni skiro, ki je po občinski cesti vozil s hitrostjo vsaj 61 km/h, je namreč upravljal mladostnik, predvidoma mlajši od 14 let.
Zakon o pravilih cestnega prometa, ki ureja vožnjo s popularnim električnim skirojem, med drugim določa najvišjo dovoljeno hitrost električnih skirojev 25 km/h in prepoveduje uporabo e- skirojev, ki lahko presežejo to hitrost. Prav tako morajo uporabniki električnih skirojev voziti po kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh, kjer pa teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju.
Zakon o voznikih prepoveduje vožnje e- skirojev za otroke do 12. leta starosti, otroci od dopolnjenega 12. do 14. leta starosti pa smejo voziti e-skiroje, če imajo pri sebi kolesarsko izkaznico, seveda z obvezno uporabo čelade.
Čeprav zakonodaja jasno in nedvoumno določa pravila za uporabo e-skirojev in čeprav smo starši dolžni skrbeti za varnost svojih otrok, pa to v konkretnem primeru očitno ne drži. Med najpogostejšimi vzroki za poškodbe voznikov e-skirojev namreč prevladujejo ravno nespoštovanje prometnih predpisov, neprilagojena hitrost, neuporaba čelade in neizkušenost.
Na posnetku, ki ga je zaznal merilnik hitrosti, so poleg prekoračitve hitrosti, za katero je poleg globe za voznike motornih vozil določena tudi stranska sankcija treh kazenskih točk, razvidni vsaj še naslednji prekrški:
- z e- skirojem upravlja mladoletna oseba, ki verjetno ne dosega zakonsko predpisane starosti,
- tehnični poseg v e- skiro, ki omogoča doseganje večje hitrosti,
- vožnja po vozišču ceste, poleg katere je kolesarska steza.
Sprašujemo se, ali se mora res zgoditi najhujše, da se bomo kot starši pričeli obnašati odgovorno in bomo poskrbeli tako za varnost svojih otrok, kakor tudi vseh ostalih udeležencev v prometu. Slednjemu je namenjeno tudi to obvestilo.